Saturday, August 27, 2011

Merempat,,






Salam Ramadhan,,



  Lu orang kan biasa dengar tak perkataan ni, 'MEREMPAT' . Haha, ni gua nak kasi story sikit nih. Dua hari lepas, gua cam biasa lah jalan kaki nak pegi masjid untuk solat taraweh. Tiba-tiba member gua sorang ni rasa cam tak selesa je ke masjid tanpa jubah a.k.a. 'Baju Ostat- ostat' , so dia mintak la kunci umah gua memandangkan baju ostat dia tu ada dalam rumah gua. Gua pon dengan penuh berbesar hati kasi lah kunci tu kat dia.



*Ni la baju ostat yang gua cakap tadi. Gambar gua rembat internet. Tu yang berharga bagai tuh. Haha




  Selesai je solat taraweh lapan rakaat gua pon gerak la nak balik rumah, gua bajet membe gua ni dah balik umah gua sebab dia pegang kunci. Sekali dia pon dah tak muncul-muncul. Gua pon apa lagi nganga je lah kat tangga depan umah tuh. Chantek, haha. Gua call banyak kali tak dapat, maka bermulalah hidup sebagai perempat malam tu.



*akhirnya gua merempat di tangga rumah sendiri. Hampeh betoii!!


  Setelah sekian lama berada di tangga kemudian bergerak ke kedai minum kemudian kembali berada tangga tu, akhirnya member gua sorang lagi sampai. Gua tak tunggu lama lah, kalau dia tak offer lepak umah dia pon gua nak mintak, haha, tak malu betul kan. Bak kata pepatah seorang member gua, "Apa guna ada member kalau tak susahkan dia,". Hehe.




*dapat gak la sekali gua merasa kehidupan tak berumah cam brader-brader nih.


   Kadang-kadang nikmat yang ada depan mata ni kita memang tak nampak. Bila dah hilang sekali baru nak sedar. Allah tarik sikit je dari kita kadang-kadang, tapi kita punya merungut + menyumpah + melatah bukan main lagi. Macam lah dunia ni kita yang punya.Gua pon tak paham la manusia ni, memang tak akan pernah cukup + tak reti-reti nak bersyukur. Tak yah cakap banyak, gua pon malam tu dah berapa banyak menyumpah. Tak patot betul!!
 

  Bacalah ayat ni sekadar renungan terutamanya gua yang menulis nih, huhu.

Salam Syukur,,







And [remember] when your Lord proclaimed, 'If you are grateful, I will surely increase you [in favor]; but if you deny, indeed, My punishment is severe.' "


No comments:

Post a Comment