Sunday, August 28, 2011

| Dunia di Tangan Baby,,





Salam Ramadhan,,




*haa,,tu dia,,giant baby,,huhu


 Gua tengok dunia hari ni makin pantas tau. Tak tau la pasal apa. Kalau gua nak buat flash back sikit lah, punya lah jauh rasanye 'gap' antara gua time baby-baby dulu ngan baby-baby sekarang ni. Kalau dulu gua bersama crews yang lain main apa je, bola sepak atas tar, abes koyak-koyak kaki. Lepas tu lagi best tak yah pakai selipar pon, LAGI KOYAK, haha.



*style gak gaya nih,,three in one,,nak tiru lah.


  Sekarang lu orang boleh buat rileks je main bola sepak dalam umah kan!! haha. Mak-mak pon tak de nya nak marah, bukan nya pecah pasu, pinggan, gelas pon. Hasilnya lu orang kaki bangku + spec mata tebal cam kulit buku hard cover tu + bil eletrik melampau-lampau. Canthek!!



*yang penting contohi brader ni,,dia rajin gosok gigi,,putih je,,hehe


  Ni lagi satu. Umur baru empat lima tahun dah pandai suruh mak bapak beli menda nih. Baik lah beli basikal ke troli ke kereta sorong ke, kan kan kan!! haha. Gua dulu nak pakai komputer pon tak de. Handphone apatah lagi. Nak pakai 3310 pon payah. Memang lu orang baby-baby millenium. Kalau tak maju jugak negara, gua pon tak tau nak cakap apa lagi lah.



  Kadang-kadang gua takut jugak tengok baby-baby millenium ni, nanti dah tak reti nak bermasyarakat sebab asyik main game tak keluar-keluar rumah. Gua ingat lagi ustazah gua cakap time sekolah dulu, "kalau saya dulu, umur tujuh tahun pun tak tahu baca lagi sebab pergi sekolah main je manjang. Cikgu pon tak kesah. Tapi sekarang baby-baby ni kecik-kecik comel lagi da kena baca buku banyak-banyak. Tuisyen lagi,".




*tengok lah sendiri otak orang dulu-dulu,,diorang banyak makan sayur,,haha



  Dari satu sudut gua tengok bagus lah baby-baby ni dapat membaca, mengira, menulis pada usia muda. tapi kalau lu orang tengok dari datu sudut lain, live skills baby-baby ni akan berkurang sebab tak banyak menda yang praktikal diorang buat. Semuanya teori, teori , teori, lepas tu konspirasi. Sebab tu kalau lu orang tengok orang dulu-dulu kreatif, cipta itu cipta ini, orang sekarang cuma boleh nak penambahan je, cipta tarak!! Apa pon tak boleh lah.


Sekian,,

No comments:

Post a Comment