Sunday, September 18, 2011

| Lipas sama macam kucing???



Salam,,



   Haaaaaa! Pening juga masa gua mula-mula dengar statement ni. Biar betul pak cik ni? gua bermonolog dalaman je lah. 



*waaaah! comelnya~







*lipas dua sejoli~




   Lu orang tengok lah sendiri mana persamaannya?? Gua pun dah mati akal cari titik persamaan antara dua spesies ni. Gua dapat statement " lipas sama je macam kucing kamu tahu? " dari seorang pakcik yang study bahasa arab kat pusat bahasa dalam universiti. Gua tak puas hati, tanya lagi sekali. " Eh, betul! Saya baca dalam buku lah benda tu, " pakcik tu reply. Alamak jammed gua.




*terima kasih banyak la pakcik~


  Pakcik ni bukan sebarang pakcik tau, walaupun nampak sempoi je. Gua kasi la sikit biodata pakcik ni untuk tatapan lu orang.

  Nama : Che Hussain bin Jusoh
  Pendidikan : Degree + Master di Hull, UK.
  Pekerjaan : Director, Business and Financial Advisory di Atarek Kamil Ibrahim & Co
  Sebab datang ke Jordan : Belajar bahasa arab di markaz lughah


  Gua memang respect abes la pakcik ni sbb dia boleh duduk gaya student cam gua and member-member lain walaupun dia pasti hidup mewah kat Malaysia. Lepak sekali pastu kadang-kadang 'sentap-menyentap' sekali, haha.


*semua khusyuk fikir macam mana nak dapat modal ratus2 ribu untuk beli saham!!


  Serabut gua pagi tu kemas umah sebab nak buat talk ni, haha. Bujang biasa la kan, lepas tu member-member gua pon selalu datang lepak, memang tongkang pecah la kan!! Gua still rasa seronok sebab ada member-member nak datang lepak walaupun bersepah sikit, haha.



*gua kejang sebentar bila dengar kucing sama macam lipas, hehe~


  Pulak dah!!! Kemana-mana dah gua menyimpang ni. Nak citer pasal lipas ngan kucing tak start-start lagi, huhu. Takpe lah, apa-apa pon, lipas yang kite sangka kotor dan jijik tu serangga yang sering membersihkan dirinya sama seperti kucing.


  Lu orang baca lah sendiri kat link-link ni. Malas pulak gua nak tulis panjang-panjang, haha.

http://blog.hmns.org/?tag=cockroaches-are-clean

http://health.ninemsn.com.au/whatsgoodforyou/theshow/694458/are-cockroaches-as-dirty-as-we-all-believe


 

Sekian,,
















No comments:

Post a Comment